|
Jack
& Jones:
Bestseller en af Danmarks helt store virksomheder, og de færreste forbinder næppe koncernen med økologi, men virksomheden er faktisk kommet godt med i øko-branchen. Starten på Bestsellers økologiske karriere gik i 2007, da herrretøjs-mærket Jack and Jones lancerede sin økologiske kollektion JJ ECO, og ved dette års modeuge i Københaven fulgtes så op med introduktion af en økologisk kollektion til kvinder og piger i mærket Vero Moda. Med introduktionen af JJ Eco er Bestseller gået hele vejen. Hvor flere andre store tøjmærker blot har lanceret jeans i økologisk bomuld eller denim, har Jack & Jones valgt at lade hele kollektionen certificere fuldt ud. Printet på t-shirts er fremstillet af plantefarver, og knapperne på jeans er fremstillet i kork, og hvert stykke tøj er forsynet med en økologi-mærke, som viser, at produktet er produceret efter øko-standarderne i GOTS-reglerne. Udover den økologiske mærkning er Jack & Jones også fairtrade mærket. Jack & Jones har lanceret JJ Eco i 15 lande, og firmaet forventer at sælge mellem 600.000 og 700.000 stykker økologisk tøj allerede det første år efter lanceringen. Bestseller lancerer senere på foråret en kollektion af økologisk børnetøj under varemærket NameIt. Kollektionen vil blive designet af den danske supermodel Helena Christensen. Se evt. Jack & Jones præsentations-video om JJ Eco Jack
& Jones |
|
|||||||||||||||||||||||||